Friday, January 07, 2005

Hawa Dunia 90-an

Aku yang mengaku diriku Muslim
Masih membuta
Masih berlumba-lumba
Mengejarkan mimpi
Sedangkan anak-anak dirumah
Hampir mati kebuluran
Cinta naluri ibunda..

Aku yang mengaku diriku Muslim
Masih menelanjangkan aurat
Untuk mempersonakan
Kerabat-kerabat sekeliling
Aku percaya
Masih bergaya, modern dan lincah
Bertaraf antarabangsa dengan masa..

Aku yang mengaku diriku Muslim
Masih berzina
Mata, lidah, telinga, hati
Yang dikurniakan Illaahi
Sempurna, bersih dan suci

Aku yang mengaku diriku Muslim
Masih menopengkan kebenaran
Untuk memainkan peranan
Hawa Dunia '90-an

Mungkinkah terlambat
Untuk bertaubat
Bertaubatun Nasuha?
Patutkah aku menunggu
Bila pakar kosmetik tiada upaya
Untuk bertaubat, tukarkan
gelang mas yang kian karat
Kemungkinan esok, kiranya ada masa
Kemungkinan esok,
Tiada bagiku.

Copyright ©1986, AainaalyaA™, Paris Hak Cipta Terpelihara.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home